Pandemia și izolarea au crescut numărul persoanelor depedente de smartphone-uri. Cercetările au descoperit că cei dependenți de telefoane smart erau mai puțin creativi decât cei care nu foloseau un astfel de gadget. Consecințele dependenței de smartphone-uri asupra creativității pot fi mari, arată un studiu realizat de cercetătorii din China.
Folosind tehnologia imagistică a creierului, aceștia au măsurat răspunsurile corticale la sarcini creative. Rezultatele indică faptul că dependența de telefoane inteligente influențează negativ capacitatea creativă a creierului.
Mai exact, cortexul prefrontal și zonele temporale ale creierului nu au fost la fel de active atunci când li sa cerut să gândească creativ. Acest lucru a fost în contrast cu participanții care nu aveau dependență de smartphone-uri.
Participanții la studiu au între 18 și 25 de ani și sunt studenți. Cei 48 de participanți au fost identificați folosind Smartphone Addiction Scale (SAS).
Jumătate dintre participanți au obținut un scor mare la SAS și au devenit grupul experimental. Restul de 24 au obținut scoruri scăzute la SAS și au alcătuit condiția de control. Participanții nu consumat medicamente care ar putea afecta sistemul nervos și nu aveau alte dependențe comportamentale.
Echipa de cercetare a folosit sarcina de utilizări alternative pentru a măsura creativitatea. Acest test oferă indivizilor un obiect de zi cu zi și 30 de secunde pentru a numi cât mai multe utilizări alternative ale obiectului. Prima etapă a testului a prezentat o serie de obiecte și primele două utilizări ale acestora. Participanții trebuiau să memoreze aceste liste și să le poată repeta înapoi.
A doua fază a folosit neuroimagini pentru a dezvălui ce făcea creierul în timp ce participanții răspundeau la sarcina de utilizări alternative.
Pentru jumătate dintre participanți, unele dintre obiectele care făceau parte din sarcina de utilizări alternative au făcut parte, de asemenea, din prima etapă. Prin urmare, li s-a cerut să-și amintească cele mai comune utilizări ale obiectului.
Analizând datele colectate de la Alternative Uses Task, cercetătorii au descoperit că cei cu dependență de smartphone-uri au obținut scoruri mai mici la fluență, flexibilitate și originalitate. Imaginile au arătat că cortexul prefrontal și zonele temporale ale creierului nu erau la fel de active la cei cu dependență de telefoane smart.
Narcisa Pop are 15 ani de experienţă în jurnalism TV, presă scrisă și comunicare. A lucrat ca reporter, redactor, producător şi realizator de emisiuni la NCN, TVR, Transilvania Live și Digi24. Este absolventă a Facultății de Litere și a celei de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării din cadrul UBB.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice anonime. Fără o citație, conformitatea voluntară din partea Furnizorului tău de servicii de internet sau înregistrările suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau preluate numai în acest scop nu pot fi utilizate de obicei pentru a te identifica.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.