• Acasă
  • /
  • Stiri
  • /
  • Vânzările de vitamine şi suplimente alimentare s-au triplat în România în ultimii 10 ani
Publicat: 19 decembrie, 2022 10:02
Actualizat: 30 octombrie, 2023 11:41

Vânzările de vitamine și suplimente alimentare s-au triplat într-un deceniu, până la 2,7 mld. lei. Cel mai rapid ritm de creştere al pieţei suplimentelor alimentare şi vitaminelor a fost în 2021, de aproape 18% faţă de anul anterior. Piaţa vitaminelor şi a supli­men­te­lor alimentare vândute în Ro­mânia a crescut de la 922 mil. lei în 2012, până la peste 2,7 mi­liarde de lei în 2022, ceea ce înseamnă o triplare într-un deceniu, potrivit datelor oferite de compania de cercetare Eu­romonitor International, la solicitarea ZF.

vitamine şi suplimente alimentare
Piaţa vitaminelor şi a supli­men­te­lor alimentare vândute în Ro­mânia a crescut până la peste 2,7 mi­liarde de lei în 2022. FOTO: Pixabay.com

Odată cu debutul pan­demiei, piaţa a crescut constant cu două cifre, iar cel mai bun an pentru vânzările acestor produse a fost 2021, când ritmul de creştere a fost de aproape 18% faţă de anul anterior.

Această creştere semnificativă s-a suprapus şi cu cel mai agresiv val al pan­demiei, lucru care a determinat pacienţii să cumpere produse pentru întărirea imu­nităţii.

„În ultimii zece ani a fost o creştere sem­ni­ficativă în segmentul vitaminelor, cu sub­ca­tegoria de multivitamine cu cel mai rapid ritm de creştere în 2022, de până la 15%, ceea ce duce piaţa la 780 mil. lei“, potrivit specia­liştilor de la Euromonitor International.

Din datele care au reieşit din cercetarea Euromonitor, multivitaminele care se a­dre­sează bărbaţilor sau femeilor şi formulele spe­ciale pentru vârstnici sau persoanele cu dia­bet, de exemplu, sunt printre cele unde vom vedea cele mai multe inovaţii, ca un trend din piaţă.

Consumatorii preferă să cum­pere mul­tivitamine în detrimentul unei singure vita­mine din comoditate, dar şi din motive economice.

În plus, un alt trend men­ţionat de Euromonitor International este creşterea vânzării online a acestor pro­duse, pe măsură ce mai mulţi retaileri online adaugă vita­minele în portofoliile lor de pro­duse. Acest lucru va duce la creşterea vânză­rilor, mai ales în funcţie de sezon, cum este cazul celui de iarnă, când sunt promovate vita­minele pentru imunitate sau vitamina D.

Un alt trend care începe să prindă con­tur, mai ales în zonele urbane din România, este cel al formulelor „verzi“ din spatele vi­taminelor, consumatorii căutând ca aceste produse să provină din plante organice. A­ceste trenduri duc la creşterea cererii şi în­cu­rajează evoluţia cererii din retail, mai adau­gă specialiştii Euromonitor International.

Piaţa a crescut semnificativ în ultimii ani, pe fondul unui ritm agitat de viaţă. Cele mai mari companii care pun pe piaţa locală su­pli­mente şi vitamine sunt majoritar reprezen­tan­ţe ale unor giganţi internaţionali, care aduc direct sau prin distribuitori produsele în farmacii, fără capacitate de producţie în ţară.

În ultimii ani însă, în urma cererii din partea pacienţilor şi a creşterii apetitului pentru vitamine, producătorii s-au orientat spre diversificarea portofoliului pe această zonă, mai ales că sunt produse care nu au preţul reglementat.

Un studiu al Consiliului Concurenţei a arătat că românii fac confuzie între medica­mentele eliberate fără reţetă medicală (OTC) şi vitamine şi suplimente alimenta­re.

Concurenţa spune că este nevoie de re­glementări prin care consumatorul să poată identifica rapid şi clar un supliment ali­mentar şi un medicament. Soluţiile expuse de autoritatea de Concurenţă includ crea­rea unei baze de date cu aceste produse care să fie uşor accesibilă, iar consumatorul să poată accesa detalii despre suplimentul alimentar pe care doreşte să îl cumpere.

Un medicament are în componenţă o sub­stanţă activă care tratează sau previne bolile. Însă, suplimentele alimentare nu tra­tea­ză sau vindecă boli, ci sunt surse con­centrate de vitamine sau minerale, care au efect nutritiv. Dacă medicamentele cu sau fără reţetă medicală pot fi cumpărate doar din farmacii, suplimentele alimentare sau vi­ta­minele sunt disponibile oricui chiar în ma­ga­zinele alimentare.

DEspre autor

Narcisa Pop are 15 ani de experienţă în jurnalism TV, presă scrisă și comunicare. A lucrat ca reporter, redactor, producător şi realizator de emisiuni la NCN, TVR, Transilvania Live și Digi24. Este absolventă a Facultății de Litere și a celei de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării din cadrul UBB.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
DIN ACEEAȘI CATEGORIE
10 iulie, 2024
Deputatul Achimaș anunță că terapia durerii a devenit un drept și că tratamentele vor fi decontate
19 iunie, 2024
Institutul Oncologic Cluj, 95 de ani de la înființare. Doar în ultimii 5 ani a tratat 63 000 de pacienți
19 iunie, 2024
Institutul Oncologic Cluj a participat la Sports Festival și a subliniat importanța sportului în prevenția cancerului
17 iunie, 2024
Chirurgul și deputatul clujean Patriciu Achimaș-Cadariu a primit din partea Președinției Ordinul „Meritul Sanitar” în grad de Cavaler
22 mai, 2024
UBB a lansat platforma INSPIRE, unică între Polonia și China. Ministrul Cercetării: „e un salt uriaș”

Terapia durerii devine un drept iar tratamentele vor fi decontate, prevede proiectul pentru modificarea şi ...

Deputatul Achimaș anunță că terapia durerii a devenit un drept și că tratamentele vor fi decontate

DR. Cosmina Șandor, medic specialist Dermato-venerologie și SEO Clinica Optimum, a explicat la emisiunea Medic ...

Autoexaminarea te ajută să descoperi cancerul de piele la timp – Regula ABCDE

Dr. Cosmina Șandor, medic specialist Dermato-venerologie și SEO Clinica Optimum, e explicat la emisiunea Medic ...

Cum aplici corect crema de soare pentru a evita cancerul de piele

Dr. Cosmina Șandor, medic specialist dermato-venerologie și SEO Clinica Optimum, a venit la Reporter Medical ...

Radiațiile solare și melanomul malign, cel mai agresiv cancer de piele

„Cum supraviețuim unei apocalipse zombi” este titlul prezentării făcute de profesorul de Sănătate Publică Răzvan ...

Cherecheș, UBB Med: Cum supraviețuim unei apocalipse zombi. „O nouă pandemie este inevitabilă”

Specialistul în comunicare Dumitru Borțun, prezent la conferința „Sănătatea Familiei și Natalitatea”, găzduită de UBBMed, ...

Dumitru Borțun la UBBMed despre criza demografică din România și modelul „tigrilor” Asiei

Institutul Oncologic „Prof.Dr. Ion Chiricuță” din Cluj-Napoca a împlinit 95 de ani de existență. Aproape ...

Institutul Oncologic Cluj, 95 de ani de la înființare. Doar în ultimii 5 ani a tratat 63 000 de pacienți

Institutul Oncologic „Prof. Dr. Ion Chiricuță” (IOCN) a participat la Sports Festival și a subliniat ...

Institutul Oncologic Cluj a participat la Sports Festival și a subliniat importanța sportului în prevenția cancerului
Success message!
Warning message!
Error message!